انتقال پروانه مؤسس داروخانه به وراث

انتقال پروانه مؤسس داروخانه به وراث

انتقال پروانه مؤسس داروخانه به وراث مطابق قوانین و مقررات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، با معرفی یک شخص واجد شرایط قانونی، می توانند پروانه مسئولیت را به شکل موقت درخواست کنند و مکلفند طی مدت زمان مشخص شده با ارائه مدارک خواسته شده اقدام به دریافت پروانه به عنوان مؤسس جدید نمایند. در این مسیر پر پیچ و خم قانونی، بهتر است در صورت فوت مؤسس داروخانه جهت انتقال مجوز داروخانه بدون مشکل از مجموعه فام یاب کمک بگیرید.

شرایط مجوز داروخانه چیست؟

داروخانه به شکل مستقیم با جان انسان ها در ارتباط است، به همین جهت تأسیس داروخانه مانند دیگر مشاغل نیست و در صورتی که تمایل دارید یک داروخانه در شهر و منطقه خود تأسیس کنید، نیاز است که از شرایط مجوز داروخانه به ‌طور کامل مطلع گردید.
تمام افرادی که دارای مدرک دیپلم تا دکتری تخصصی در رشته های داروسازی و شیمی را دارند می توانند برای دریافت مجوز داروخانه اقدام کنند. البته باید صلاحیت این افراد توسط وزارت علوم پزشکی در اولین مرحله تأیید گردد، تا برای مراحل بعدی بتوانند اقدام کنند.
حداقل شرایط لازم برای دریافت مجوز داروخانه شامل موارد ذیل است:

  • کسب حداقل امتیاز محلی که توسط دانشگاه علوم پزشکی تأیید شده
  • کسب حداقل امتیاز محلی از دانشگاه علوم پزشکی مربوطه
  • نداشتن مجوز یا پروانه تأسیس مراکز و موسسات پزشکی
  • اقامت در ناحیه جغرافیایی محل تأسیس داروخانه بر اساس ضوابط
  • پذیرفته شدن در دوره آموزشی قوانین و مقررات دارویی
  • داشتن دانشنامه داروسازی از یکی از دانشکده های معتبر داخلی و خارجی
  • تابعیت جمهوری اسلامی و متدین به یکی از ادیان رسمی
  • تکمیل دقیق فرم تقاضای تأسیس داروخانه در سامانه مربوطه
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و همچنین عدم اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان
  • بارگذاری تمامی مدارک مربوط به اوراق هویتی در سامانه مربوطه

این موارد حداقل شرایط لازمه است و با داشتن این شرایط می توانید اقدام به ثبت درخواست خود برای گرفتن مجوز نمایید که برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر و طی کردن ساده ترین مسیر در این زمینه یا انتقال پروانه مؤسس داروخانه به وراث می توانید از مجموعه فام یاب کمک بگیرید.

 

شرایط مجوز داروخانه

انتقال پروانه مؤسس داروخانه به وراث چگونه است؟

در صورتیکه مؤسس داروخانه فوت کند، پروانه تأسیس داروخانه حق مالی نبوده و پروانه تأسیس قائم به شخص است و به اعتبار اشخاص بر اساس داشتن شرایط مقرر در قوانین و مقررات صادر می شود. پس انتقال پروانه مؤسس داروخانه به وراث نیازمند طی کردن برخی از شرایط و قوانین خاص است که باید به شکل قانونی طی شود.
بلافاصله در صورت فوت مؤسس داروخانه می ‌توانند به صورت موقت با معرفی یک شخص واجد شرایط قانونی به مدت دوسال داروخانه را اداره نمایند و بعد از آن باید یک فرد واجد شرایط قانونی را معرفی کنند. در غیر این صورت پروانه معلق شده و به افرادی که واجد شرایط هستند توسط قانونگذار واگذار می شود.
انتقال مجوز داروخانه به افراد دیگر پس از طی کردن فیلترهای متعددی انجام می ‌شود، چرا که مجوز داروخانه اهمیت زیادی در سلامت مردم دارد.
در صورتی که مؤسس داروخانه یا یکی از موسسین داروخانه فوت کند، دانشگاه علوم پزشکی مربوطه قوانین مربوط به مقررات امور پزشکی و دارویی را به وراث قانونی آنها برای ارائه مدارک لازم اعلام می کند، تا در صورت تمایل و داشتن شرایط انتقال پروانه مؤسس داروخانه به وراث انجام شود که شامل موارد ذیل است:

  • لیست ارائه مدارک مسئول فنی واجد شرایط داروخانه مطابق ضوابط از قبل مشخص شده
  • داشتن وکالت نامه رسمی مبنی بر معرفی وکیل جهت کلیه امور مربوط به داروخانه
  • در صورت داشتن فرزند صغیر ارائه قیم نامه صغار
  • دادخواست حصر وراثت در صورت معرفی فرد واجد شرایط جهت صدور پروانه تأسیس داروخانه به نام وی
  • درخواست وراث یا وکیل قانونی آنها برای ابطال مجوز تأسیس داروخانه و معرفی فرد واجد شرایط جدید برای صدور پروانه تأسیس
  • گواهی انحصار وراثت
  • اجازه نامه دادستانی به نام قیم وراث در خصوص موضوع

نکته مهم اینکه اگر مؤسس داروخانه بیشتر از یک نفر باشد، در صورت فوت یکی از موسسین ادامه فعالیت داروخانه پس از مهلت قانونی توسط سایر موسسین باید با ارائه مدارک فوق، همچنین رضایت نامه سایر موسسین، وراث و تأیید این موضوع توسط مراجع قانونی صورت بگیرد.

مدارک لازم برای انتقال مجوز داروخانه

اگر تحت هر شرایطی نیاز باشد که انتقال مجوز داروخانه صورت بگیرد، این انتقال به شخص دیگر در شرایطی انجام می ‌شود که داروخانه در همان منطقه و در چهارچوب همان مقررات مشخص شده فعالیت کند.
در واقع تمامی مدارک لازم برای انتقال مجوز داروخانه برای انتقال پروانه مؤسس داروخانه به وراث هم صدق می کند و به هیچ عنوان این اشخاص نمی‌تواند محل داروخانه را تغییر بدهند.
تمامی مدارک مورد نیاز برای انتقال مجوز داروخانه شامل همان مدارکی است که افراد برای دریافت مجوز داروخانه باید به مراجع ذیربط ارائه بدهند، می شود. اما اگر به طور دقیق تر به دنبال آشنایی با این مدارک و دریافت مجوز هستید، بهتر است با یک مجموعه معتبر مانند فام یاب ارتباط بگیرید.

 

انتقال پروانه داروخانه

انتقال مجوزهای داروخانه به سرعت با فام یاب

شرایط مجوز داروخانه برای هر نقطه از شهر، بیمارستان ها و روستا ها متفاوت است. اما به طور کلی باید از برخی فیلترهای خاص عبور کنید، تا بتوانید مجوز داروخانه بگیرید. اگر به هر دلیلی پس از دریافت مجوز تقاضای انتقال مجوزهای داروخانه به افراد دیگر را داشته باشید، نیاز است که این افراد بتوانند صلاحیت خود را برای دریافت مجوز داروخانه اثبات کنند. در این زمان کمک گرفتن از نیروهای متخصص برای سریعتر انجام شدن کارها ضروری است.
مجموعه فام یاب یکی از مراکز تخصصی در زمینه خدمات انتقال پروانه داروخانه خرید و فروش سهام بیمارستان و مواردی از این قبیل است که شرایط خوبی برای کمک به نقل و انتقال مجوز داروخانه ها فراهم کرده است. در صورت فوت موسس داروخانه نیاز است که وراث یک شخص مناسب را برای انتقال مجوز معرفی کنند و مسئله مهم این است که باید در طی مدت زمان مشخص شده این امر صورت بگیرد. در غیر اینصورت مجوز به نفع دولت باطل می شود، پس دریافت مشاوره تخصصی از کارشناسان این مجموعه ضروری است.
در صورتی که نیاز به انتقال پروانه مؤسس داروخانه به وراث دارید، کافیست با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید، تا با مشخص شدن مدارک لازم و شرایط قانونی در سریع ترین زمان این کار برای شما انجام شود.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *