شرایط انتقال سرمایه داروخانه

شرایط انتقال سرمایه داروخانه

شرایط انتقال سرمایه داروخانه با توجه به موقعیت هر داروخانه و شهر و استان ممکن است کمی متفاوت باشد. اما به طور کلی یک فرایند کاملاً پیچیده است که باید تمام قوانین و مقررات آن رعایت شود، تا بتوانید مراحل انتقال سرمایه داروخانه را به صورت کاملاً رسمی طی کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره‌ های تخصصی در مورد قوانین انتقال سرمایه داروخانه می ‌توانید با کارشناسان مجموعه فامیاب در ارتباط باشید تا پروسه نقل و انتقال را با زحمت کمتری انجام دهید.

شرایط انتقال سرمایه داروخانه چیست؟

داروخانه به عنوان مهم‌ترین بخش هر جامعه شناخته می‌ شود زیرا به همه مردم کمک می ‌کند تا داروهای مورد نیاز خود را به موقع تهیه کرده و سلامتی آنها را حفظ می ‌کند. پس مهم است که داروخانه‌ ها در کدام مناطق احداث شده و یا در زمان نقل و انتقال به کدام موقعیت مکانی منتقل می ‌شوند.
اما گاهی اوقات بدون نقل و انتقال مکان داروخانه ‌ها فقط نیاز به انتقال سرمایه داروخانه است. در چنین شرایطی بهتر است از افراد متخصص و حرفه ‌ای مانند کارشناسان فامیاب مشاوره دریافت کنید، تا بدون مشکل بصورت کاملاً حرفه‌ای سرمایه‌گذاری نمایید. چرا که شرایط انتقال سرمایه داروخانه بسیار خاص و متفاوت از سایر مشاغل دیگر است.
به طور کلی شرایط انتقال سرمایه داروخانه هم برای خریدار هم برای فروشنده به شرح ذیل است:

  • فروشنده باید گزارش کامل حسابرسی و بیانیه مالیاتی سه ساله خود را ارائه دهد که هیچ گونه بدهی و عقب ماندگی نداشته باشد.
  • فروشنده باید تضمین کند که هیچ بدهی یا ادعایی علیه داروخانه وجود ندارد.
  • خریدار باید تضمین دهد که دارای اعتبار مالی کافی برای خرید داروخانه است.
  • خریدار و فروشنده باید در روز مشخص شده تمام مبلغ را پرداخت کرده و فروشنده داروخانه را تحویل دهد.
  • در هنگام انتقال سرمایه داروخانه برای آشنایی کامل با مراحل انتقال سرمایه داروخانه نیاز است از یک وکیل متخصص یا از شرکت‌ های معتبر فعال در این حوزه کمک بگیرید. چرا که موقعیت قرارگیری داروخانه بسته به شهر، روستا، مرکز استان و بسیاری از موارد دیگر می ‌تواند بر روی قوانین تأثیر بگذارد.

 

انتقال سرمایه داروخانه
انتقال سرمایه داروخانه

آشنایی با قوانین انتقال سرمایه داروخانه

در بخش انتقال سرمایه داروخانه نکات بسیار ظریف و مهمی وجود دارد که باید افرادی که در این عرصه مشغول به کار هستند با آن آشنایی داشته باشند. زیرا قوانین انتقال سرمایه داروخانه کاملاً واضح و روشن نیست، اما در صورت بروز هرگونه مشکل یا اختلاف بین طرفین قانونگذار مجبور است که به قوانین موجود توجه کرده و قضاوت کند.
به طور کلی شرایط انتقال سرمایه داروخانه در ایران فرایند پیچیده‌ای دارد که باید قوانین و مقررات خاصی رعایت شود. این قوانین توسط وزارت بهداشت و درمان تدوین شده است. به طور کلی تمامی این قوانین به منظور اطمینان از سلامتی و ایمنی بیماران و حمایت از حقوق مصرف کنندگان وجود دارد. پس توجه کردن به آنها موجب می ‌شود تا انتقال سرمایه و جابجایی داروخانه به راحتی صورت بگیرد:

داشتن مجوز فروشنده

فردی که قصد فروش داروخانه یا در واقع انتقال سرمایه داروخانه را دارد، باید مجوز رسمی داروخانه داشته باشد، تا بتواند کارهای نقل و انتقال را انجام دهد.

داشتن مجوز فعالیت خرید

فردی که قرار است سرمایه داروخانه به او منتقل شود، باید مجوز فعالیت داروخانه را داشته باشد و این مجوز از وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه ‌های مشخص شده دریافت می‌ گردد. پس از گذراندن شرایط خاص از قبیل ارائه مدارک تحصیلی، سوابق کاری و موارد دیگر قابل دریافت است.

تدوین یک قرارداد رسمی

نیاز است که بین خریدار و فروشنده یک قرارداد کاملاً رسمی تدوین شود و تمام مفاد درون قرارداد مورد تأیید هر دو طرف واقع گردد.

واگذاری تمام تجهیزات و داروها

یکی از قوانین مهم در این زمینه واگذاری تمام داروها و تجهیزاتی است که در داخل داروخانه وجود داشته و باید پس از صورت برداری، به خریدار منتقل گردد.

روشن بودن حساب‌ های مالیاتی

بهتر است یک حسابدار مالیاتی با بررسی گزارش حسابرسی و بیانیه مالیاتی سه سال گذشته داروخانه اطلاعات کاملی به خریدار ارائه کند.

مراحل انتقال سرمایه داروخانه در ایران

تا اینجا دریافتیم که داروخانه به عنوان مهم‌ترین بخش هر جامعه محسوب می ‌شود؛ چرا که سلامت انسان ‌ها به آن وابسته است. به همین جهت ممکن است مراحل انتقال سرمایه داروخانه در داخل ایران یا هر کجای جهان از قوانین و مقررات خاصی پیروی کند.
آشنایی کامل با مراحل انتقال سرمایه داروخانه در داخل ایران موجب می ‌شود، تا افراد علاقمند به داروخانه بتوانند تصمیمات بهتری برای رسیدن به اهداف خود بگیرند. در ادامه به صورت مختصر به مراحل مختلف انتقال سرمایه می‌ پردازیم:

انتخاب موقعیت مکانی داروخانه

اولین مرحله انتخاب یک داروخانه با موقعیت مکانی مناسب و مشتریان ثابت و سودآور است.

بررسی کامل داروخانه

پس از انتخاب موقعیت مکانی نیاز است که به طور کامل شرایط داروخانه از لحاظ وضعیت فیزیکی، کارکنان و امور مالی مورد بررسی قرار بگیرد.

مذاکره با صاحب داروخانه

پس از طی کردن مراحل قبلی نیاز است که با فروشنده داروخانه برای قیمت نهایی مذاکره شود که بر اساس عواملی مانند سودآوری داروخانه، وضعیت فیزیکی داروخانه و کارکنان آن صورت می‌ گیرد.

امضا قرارداد

پس از توافق بر سر قیمت بین فروشنده و خریدار، یک قرداد امضا می ‌شود که در این قرارداد مبلغ نهایی به صورت چک یا سفته و یا نقدی مشخص می ‌گردد.

انتقال مالکیت داروخانه

پس از پرداخت آخرین مبلغ خریدار مالکیت داروخانه به صورت رسمی در اداره ثبت و اسناد رسمی کشور منتقل می‌ گردد.

دریافت مجوز فعالیت داروخانه

پس از گذراندن مراحل انتقال مالکیت نیاز است که خریدار اقدام به دریافت مجوز فعالیت داروخانه از وزارت بهداشت کند که در این زمینه باید مدارکی مانند قرارداد خرید و فروش، گزارش حسابرسی و بیانیه مالیاتی فروشنده را نیز ارائه دهد.

 

مراحل انتقال سرمایه داروخانه
مراحل انتقال سرمایه داروخانه

دریافت مشاوره از مجموعه فامیاب برای انتقال سرمایه داروخانه

به طور کلی شرایط انتقال سرمایه داروخانه یک فرایند بسیار پیچیده است که طی قوانین و مقررات خاصی صورت می ‌گیرد. برای اینکه از مراحل انتقال سرمایه داروخانه اطلاع پیدا کنید، بهتر است از افراد متخصص و حرفه ‌ای مانند کارشناسان مجموعه فامیاب مشاوره دریافت نمایید.
کارشناسان این مجموعه در زمینه شرایط انتقال سرمایه داروخانه و همچنین معرفی خریدار و فروشنده به یکدیگر تخصص بالایی دارند. پس کافیست در صورت نیاز به دریافت مشاوره ‌های حرفه‌ای در کنار دریافت نکات و ترفندهای عالی برای انتقال سرمایه داروخانه به صورت موفقیت آمیز، با این افراد از طریق روش‌ های مختلف ارتباط بگیرید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *