شرایط تأسیس داروخانه 1402

شرایط تأسیس داروخانه 1403

شرایط تأسیس داروخانه 1403 توسط معاونت غذا و دارو سازی علوم پزشکی در ابتدای سال اعلام شده که با بررسی جدول امتیاز بندی که توسط دولت اعلام می گردد، افراد می توانند پس از محاسبه امتیازات خود برای دریافت مجوز داروخانه اقدام نمایند. این امتیاز بندی ها بر اساس معیارهای خاصی مانند شهرها، خانواده شهدا و ایثارگران، مدرک تحصیلی، سابقه کار در داروخانه و مواردی از این قبیل طبقه بندی شده است. برای اینکه به طور کامل با تمام شرایط موجود برای تأسیس یک داروخانه و طی کردن آسانتر روال اداری آن روبرو شوید، مجموعه فام یاب بهترین انتخاب برای مشاوره است.

چگونه مجوز داروخانه بگیریم؟

معمولاً تمام فارغ التحصیلان رشته داروسازی و رشته های شیمی دارویی به دنبال تأسیس داروخانه هستند، تا بتوانند نسبت به توانایی های علمی خود خدمات بهتری به جامعه ارائه دهند. به همین دلیل به دنبال دریافت شرایط تاسیس داروخانه 1403 هستند تا متناسب با نیازهای لازمه بتوانند مدارک خود را تکمیل کنند.
در آیین نامه تاسیس و اداره داروخانه ها معمولاً شرایط و ضوابط درج می ‌شود که اکثر متقاضیان از آن بی اطلاع بوده و درک درستی از این شرایط ندارند. به همین جهت دریافت مشاوره تخصصی از مراکز فعال در این حوزه مانند فام یاب کمک می کند تا مسیر را آسان تر طی کنید.
افرادی که قصد تاسیس داروخانه دارند باید در مرحله اول تاییدیه دانشگاه علوم پزشکی را دریافت کنند که طبق آیین نامه برخی از ضوابط و شرایط را باید مهیا نمایند. اول باید به صورت الکترونیکی و غیر حضوری اقدام به ثبت نام نمایند که برای اینکار نیاز است وارد سامانه pharmacy.fda.gov.ir شوند. پس از انجام ثبت نام کد رهگیری دریافت می کنید که با کمک کد تمام مدارک مورد نیاز را می‌ توانید در سایت بارگذاری کنید، این مدارک مشخص کننده امتیازات شما برای شروع کار است.
در واقع با بررسی مدارک، امتیاز لازم برای هر کدام مشخص شده تا با کسب حداقل امتیاز پرونده شما برای بررسی بیشتر در نظر گرفته شود. هر چقدر امتیاز بالاتر باشد، شانس بالاتری برای دریافت مجوز هم به دست می آورید.
پس از طی کردن بارگذاری مدارک نیاز است که تا ۱۵ روز پس از ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه و عدم اعتیاد خود را نیز در وب سایت بارگذاری کنید. مهم این است که هرچقدر مدارک زودتر بارگزاری شود، سریع تر به پرونده رسیدگی شده و زودتر نتیجه نهایی اعلام می گردد. اگر هر کدام از مدارک با تاخیر ارسال شود، نوبت رسیدگی به پرونده شما با تأخیر بیشتری صورت می گیرد.

 

شرایط تأسیس داروخانه
شرایط تأسیس داروخانه

 

شرایط تاسیس داروخانه 1403

بر طبق قوانین از قبل مشخص شده افرادی که مدرک تحصیلی دیپلم به بالا دارند و به خصوص در رشته های داروسازی و شیمی دارویی تحصیل کرده ‌اند، بهتر می ‌توانند برای دریافت مجوز تأسیس داروخانه اقدام کنند. البته هر چقدر که مدرک تحصیلی ارتباط بیشتری با داروخانه داشته باشد و درجه بالاتر مدرک می تواند بر روی امتیاز نهایی و افزایش اولویت متقاضی برای تاسیس داروخانه بیشتر شود.
آشنایی کامل با شرایط تاسیس داروخانه 1403 برای افرادی که در سال جدید قصد راه اندازی داروخانه را دارند، مهم است. چرا که قوانین و مقررات به طور مرتب مورد بازبینی قرار گرفته و ممکن است هر کدام از بندهای تبصره ها تغییر پیدا کند.
برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر از شرایط تاسیس داروخانه در ادامه به بررسی شرایط ثبت نام و جمع آوری امتیاز در هر مرحله می پردازیم:

امتیاز مدرک تحصیلی متقاضی

یکی از مهمترین شرایط تأسیس داروخانه 1403 که سبب افزایش امتیاز است مدرک تحصیلی می باشد. برای به دست آوردن اطلاعات دقیق در مورد امتیاز هر کدام از مدارک تحصیلی، بهتر است با افراد حرفه ‌ای در این زمینه مانند مجموعه فام یاب ارتباط بگیرید.

سابقه کاری مرتبط با داروسازی

تمام متقاضیان که دارای مدرک داروسازی هستند، برای هر 10 سال فعالیت داروسازی حداکثر ۲۰۰ امتیاز کسب می کنند. البته نحوه محاسبه این امتیاز بسته به مسئولیتی که فرد در داروخانه دارد، متفاوت است و باید این گواهی اشتغال حتماً با تاییدیه بیمه تامین اجتماعی و حکم کارگزینی استخدام همراه باشد.

بومی بودن متقاضیان تاسیس داروخانه

افرادی که متقاضی تاسیس داروخانه هستند، باید حداقل ۵ سال سابقه کار در محل مورد نظر یا تحصیل در آن محل را داشته باشند که افراد بومی هر استان ۵۰ امتیاز و و بومی بودن در شهرستان ۵۰ امتیاز که روی هم رفته مجموع 100 امتیاز محاسبه می شود.

امتیاز مربوط به جمعیت شهرها

جمعیت مربوط به شهرها و روستاها است که شهرهای پرجمعیت امتیاز بیشتری برای افراد در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال برای شهرهای با جمعیت کمتر از ۵۰ هزار نفر ۲۰۰۰ امتیاز و برای شهر تهران ۲۸۵۰ امتیاز در نظر می گیرند.

امتیاز مربوط به خانواده ایثارگران و شهدا برای تاسیس داروخانه

یکی دیگر از قوانین جدید برای تأسیس داروخانه 1403 امتیاز ویژه ‌ای است که برای خانواده‌ های ایثارگران و شهدا در نظر گرفته اند. افرادی که به شکل داوطلبانه در جبهه های جنگ حضور داشته اند به ازای هر ماه ۱۰ امتیاز کسب کرده و افراد جانبازی که تقاضای تاسیس داروخانه را دارند، در صورت داشتن جانبازی ۷۰ درصد به بالا و کسب شرایط بومی می توانند خارج از نوبت برای تأیید کمیسیون قانونی اجازه تأسیس داروخانه، مراجعه کنند. اما مسئله مهم این است که تمامی این امتیازات منحصراً برای یکبار تاسیس و انتقال داروخانه در کل کشور به این افراد اعطا می شود.

 

شرایط تأسیس داروخانه
شرایط تأسیس داروخانه

 

گذر از شرایط تاسیس داروخانه به آسانی با فام یاب

معاونت غذا و دارو سازی علوم پزشکی قوانین و مقررات خاصی برای تاسیس داروخانه در نظر گرفته است که تمام فارغ التحصیلان رشته های داروسازی و متقاضیان علاقه مند به این رشته باید با این قوانین و مقررات آشنایی کامل داشته باشند. به همین سبب دریافت مشاوره های تخصصی از افرادی که به طور دقیق و کامل با همه این قوانین آشنایی دارند، ضرورت پیدا می کند.
مجموعه فام یاب جزء مراکز تخصصی و حرفه‌ای است که در حوزه های گوناگون درمانی از جمله خدمات انتقال پروانه داروخانه، خرید و فروش سهام بیمارستان و آزمایشگاه و کمک کردن برای دریافت مجوز به افراد فعالیت می کند. اگر نیاز به دریافت شرایط تأسیس داروخانه 1403 دارید کافیست با مشاوران این مجموعه از طریق راه های ارتباطی مختلف ارتباط بگیرید، تا در کوتاهترین زمان ممکن بتوانید به اهداف خود دست پیدا کنید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *