شرایط خرید مجوز داروخانه

شرایط خرید مجوز داروخانه

شرایط خرید مجوز داروخانه بر اساس اینکه در کدام شهر یا روستا قرار دارد می‌تواند متفاوت باشد اما این تمام ماجرا نیست. عوامل بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانند تاثیر بسیاری در روند اخذ مجوز به منظور تاسیس داروخانه داشته باشند. از آنجایی که داروخانه‌ها یکی از مراکز کلیدی و مهم در جامعه محسوب می‌شوند طبیعتا به منظور افتتاح داروخانه می‌بایست فرایند دریافت مجوز را طی نموده و آن را دریافت کنید. اما در برخی از مواقع، افراد متقاضی قادر هستند پس از کسب اطلاعات کامل و بررسی شرایط، اقدام به خرید مجوز داروخانه نمایند. در صورتی که شما نیز یکی از این افراد هستید توصیه می‌کنیم در ادامه این مقاله همراه فامیاب باشید.

بررسی شرایط خرید مجوز داروخانه

افرادی که به تازگی از رشته‌ داروسازی فارغ‌التحصیل شده‌اند تمایل دارند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مجوز داروخانه دریافت کرده و داروخانه خود را افتتاح کنند. با این حال، عدم وجود برخی از شرایط به منظور دریافت این مجوز، سبب می‌شود تا این افراد، روش‌های دیگری را برای تاسیس داروخانه انتخاب کنند که خرید مجوز داروخانه یکی از آنهاست. فارغ‌التحصیلان رشته داروسازی، شیمی، شیمی دارویی یا سایر رشته‌های مرتبط می‌توانند با بررسی شرایط خرید مجوز داروخانه، از تمامی قوانین و شرایط اطلاع حاصل نموده و با طی کردن مراحل مشخص، داروخانه خود را افتتاح نمایند. در صورتی که تمایل دارید در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید توصیه می‌کنیم مشاوره‌های لازم را از کارشناسان ما در فامیاب دریافت کنید.

 

خرید پروانه تأسیس داروخانه
خرید پروانه تأسیس داروخانه

 

منظور از مجوز داروخانه چیست؟

افرادی که قصد تاسیس یک داروخانه را دارند باید در کنار ارائه مدارکی نظیر گواهی عدم اعتیاد، عدم سوء پیشینه، مدارک تحصیلی مرتبط و…، مجوز لازم به منظور افتتاح داروخانه را نیز دریافت کرده باشند. بسیاری از افرادی که از رشته‌های دارویی فارغ‌التحصیل می‌گردند تمایل دارند تا با افتتاح یک داروخانه، فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کنند. این اشخاص می‌بایست با مراجعه به ارگان‌های و نهادهای ذی‌صلاح، مدارک لازم را ارائه نموده و پس از پرداخت هزینه‌ها، مجوز و پروانه‌های لازم را اخذ نمایند. طبیعتا فعالیت یک داروخانه بدون مجوز می‌تواند خسارت‌های بسیار سنگین و پیامدهای جبران‌ناپذیری را برای شخص به دنبال داشته باشد.
همانطور که گفته شد، به منظور اخذ جواز تاسیس داروخانه افراد می‌بایست تا تمامی مدارک را تنظیم نمایند اما از آنجایی که شرایط تاسیس داروخانه، در سال‌های اخیر با تغییراتی روبه‌رو شده است بنابراین ممکن است افراد در این مسیر با چالش‌هایی روبه‌رو شوند. از این رو، اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که متقاضی دریافت مجوز داروخانه هستید بهتر است از شرایط و ضوابط این امر، آگاهی کامل داشته باشید.
با دریافت مجوز تاسیس داروخانه، صلاحیت شما، به عنوان فرد متقاضی افتتاح داروخانه تائید می‌گردد. لازم به ذکر است به منظور دریافت این مجوز می‌بایست مدرک تحصیلی مرتبط با داروسازی داشته باشید و با گذراندن دوره و طرح‌های مختلف، امتیازات لازم را کسب کنید. سازمان غذا و دارو به عنوان یکی از نهادهای ذی‌صلاح، تمامی سوابق افراد متقاضی را بررسی نموده و در صورت تائید، مجوز برای آنها صادر می‌گردد.

خرید مجوز داروخانه چه شرایطی دارد؟

افرادی که به تازگی در رشته‌های داروسازی یا رشته‌های مرتبط، مدرک خود را دریافت نموده‌اند از جمله افراد متقاضی دریافت مجوز تاسیس داروخانه هستند. با این حال، شرایطی نیز وجود دارد که ممکن است فرد را در طی روند دریافت مجوز دچار مشکل کند به طوری که امکان دریافت مجوز تاسیس سخت و دشوار شود. به عنوان مثال افتتاح یک داروخانه تحت تاثیر عواملی نظیر بومی یا غیربومی بودن فرد، مدرک تحصیلی، جمعیت شهر و… قرار دارد. وجود چنین شرایطی می‌تواند افراد بسیار کمی را واجد شرایط دریافت مجوز نمایند. به همین دلیل خرید و فروش مجوز تاسیس داروخانه یکی از فعالیت‌هایی است که امروزه انجام می‌گیرد.
برای آنکه بتوانید یک داروخانه تاسیس کنید در ابتدا باید مجوز مربوطه و پروانه دریافت کنید. لازم به ذکر است، واگذاری یک داروخانه تنها در صورتی امکان‌پذیر است که از آغاز فعالیت آن، مدت زمانی گذشته باشد. به بیان ساده، خرید و فروش مجوز داروخانه امری بسیار رایج است و به نوعی انتقال سرمایه محسوب می‌شود. نکته‌ای که در مورد هزینه خرید مجوز و پروانه داروخانه وجود دارد آن است که قیمت این موارد، بر اساس میزان عرضه و تقاضا برای آن متفاوت است. در صورتی که خود شما، مجوز داروخانه را دریافت کرده باشید، مجاز هستید تا پس از گذشت یک سال، بر اساس قوانین و مقرراتی که سازمان غذا و دارو مشخص کرده است، این مجوز را به شخص دیگری انتقال دهید.

خرید پروانه تأسیس داروخانه
خرید پروانه تأسیس داروخانه

 

فرد متقاضی خرید مجوز داروخانه باید چه مدارکی ارائه کند؟

ارائه مدارک کامل و بی‌نقص در این مسیر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است بنابراین در این بخش تصمیم داریم این مدارک را در اختیار شما قرار دهیم. برای خرید مجوز داروخانه، شما به عنوان فرد متقاضی باید این مدارک را ارائه نمایید:

  • مدارک شناسایی شامل کارت ملی و شناسنامه
  • مدارک مرتبط با خدمت سربازی
  • مدرک تحصیلی
  • گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • آخرین آمار جمعیتی که توسط معاونت راهبردی استان مورد نظر صادر شده
  • تقاضانامه
  • تعیین اولویت
  • مدارک دال بر سابقه فعالیت در داروخانه
  • معرفی مسئول فنی

لازم به ذکر است بر اساس موقعیت جغرافیایی منطقه، شرایطی که به منظور انتقال مجوز داروخانه وجود دارد می‌توانند متفاوت باشند. از این رو در صورتی که شما شخص متقاضی خرید مجوز داروخانه هستید می‌بایست پیش از هرکاری، اطلاعات لازم و ضروری موثر در این امر را کسب نمایید.

کلام آخر

در این مقاله از فامیاب به بررسی شرایط خرید مجوز داروخانه پرداختیم. منظور از خرید مجوز داروخانه، انتقال سرمایه داروخانه به افراد متقاضی می‌باشد. شخصی که به عنوان متقاضی خرید مجوز و موسس داروخانه در این واگذاری معرفی می‌گردند می‌بایست به منظور انتقال مجوز و سرمایه، تمامی مدارک لازم را ارائه نمایند. بنابراین اگر شما متقاضی خرید مجوز هستید می‌بایست به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشید چرا که این موضوع می‌تواند در مسیر انتقال مجوز، نقش بسیار مهمی ایفا کند.
در صورتی که شما متقاضی دریافت مشاوره خرید مجوز داروخانه هستید، می‌توانید با کارشناسان ما در این مجموعه تماس حاصل نموده و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *