مجوز داروخانه برای ایثارگران

مجوز داروخانه برای ایثارگران

مجوز داروخانه برای ایثارگران به نسبت سایر افراد دیگر شرایط آسان تری دارد به همین جهت نیاز است که با تمام قوانین و آیین نامه های جدید نیز آشنایی داشته باشید. چرا که هر ساله تبصره هایی به قوانین گذشته اضافه می شود که برخی از آنها بسیار کمک کننده است. در صورت نیاز به دریافت اطلاعات کامل در مورد نحوه کسب امتیاز و طی شدن روال اداری برای کسب مجوز داروخانه می توانید با کارشناسان مجموعه فام یاب در ارتباط باشید.

شرایط مجوز داروخانه برای ایثارگران

افرادی که به دنبال تأسیس داروخانه هستند نیاز است که آیین نامه تأسیس و اداره داروخانه و تمام شرایط و ضوابطی که در آن وجود دارد را به درستی بدانند. چرا که بی اطلاعی از این در دریافت مجوز، گاهی اوقات چنان مشکلات سختی برای آنها ایجاد می کند که در نهایت از دریافت مجوز ناامید می شوند.
قوانین و مقررات هر سال تغییر کرده و بر حسب شرایط برخی از این قوانین آسان تر یا پیچیده تر می شوند. برای دریافت مجوز داروخانه شرایط زیادی وجود دارد که طی کردن تمامی آنها و در نهایت کسب حداقل امتیاز لازم به عنوان اولین مرحله کار ضرورت دارد. یکی از این مراحل که در کسب امتیاز تأثیر گذار است سهمیه ایثارگران و جانبازان می باشد.
در این قسمت به برخی از شرایط مجوز داروخانه برای ایثارگران و امتیازاتی که برای خانواده های آنها در نظر گرفته شده، می پردازیم تا با محاسبات دقیق تر این افراد بتوانند اقدام به دریافت مجوز داروخانه نمایند:

  • رزمندگان حاضر در دفاع مقدس به ازای هر روز ۳۳ امتیاز
  • جانبازان تا ۲۵ درصد۵۰ امتیاز
  • هر ۵ درصد میزان افزایش جانبازی ۳۰ امتیاز
  • بالاتر از ۷۰ درصد ۳۰۰ امتیاز
  • فرزند شهید ۳۰۰ امتیاز
  • همسر، پدر و مادر شهید ۲۰۰ امتیاز
  • برادر و خواهر شهید ۵۰ امتیاز
  • در صورت تک برادر یا تک خواونهر بودن ۱۰۰ امتیاز
شرایط اخذ مجوز داروخانه
شرایط اخذ مجوز داروخانه

بررسی تبصره‌های مهم در امتیاز ویژه ایثارگران برای دریافت مجوز

تمامی قوانین و مقرراتی که برای روال اداری تعریف می ‌شوند در گذر زمان نیاز به بازبینی و تغییر پیدا می کند. چرا که بر حسب تغییر شرایط ایجاد تغییرات در این قوانین هم به آسان تر شدن کارها کمک می کند. به همین سبب ضمن دریافت مجوز داروخانه برای ایثارگران بهتر است با تمام تبصره ‌ها و آیین نامه های مختلف هم آشنا باشید، تا به شکل آسانتری بتوانید روال اداری را طی کنید.
در سال ‌های اخیر تغییرات زیادی در آیین نامه های تأسیس داروخانه اضافه شده که بخش مهم آن مربوط به امتیاز ویژه ایثارگران است که در ادامه به چند مورد از این تبصره ‌ها که تأثیرات مهمی در کسب امتیاز مجوز داروخانه برای ایثارگران دارد می پردازیم:

  1. رزمندگانی که کمتر از یک ماه سابقه حضور در جبهه را دارند، باید با تأیید نیروی مقاومت بسیج مراکز نیروهای نظامی با گواهی از ستاد مشترک نیروی مربوطه و جهادگران با تأیید وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر حضور داوطلبانه در جبهه به ازای هر ماه ۱۰ امتیاز کسب کند.
  2. برای افراد داوطلب در جبهه فقط از تاریخ 31/6/59 لغایت 31/6/67 قابل تأیید است و داوطلبانی که برای تفحص شهدای انقلاب اسلامی در مناطق عملیاتی عضویت دارند باید با ارائه مدارک لازم حضور خود را اثبات کند.
  3. افراد جانباز باید درصد جانبازی خود را از سوی بنیاد جانبازان انقلاب اسلامی تأیید کنند، تا به ازای درصدهای مختلف امتیازهای متفاوت با آنها داده شود.
  4. در صورتی که افراد جانباز ۷۰ درصد داروساز باشند، به شرط بومی بودن خارج از نوبت پرونده آنها بررسی و مورد تأیید کمیسیون قانونی قرار می‌ گیرد و در نهایت جواز تأسیس داروخانه با آنها داده می شود.
  5. افراد آزاده داروساز با داشتن سابقه ۸ سال و بیشتر اسارت در صورت بومی بودن خارج از نوبت و با تأیید کمیسیون قانونی اجازه تأسیس داروخانه را دریافت می کنند.
  6. تمام امتیازات ویژه ایثارگری حداکثر تا ۳۰۰ امتیاز قابل قبول بوده و منحصراً برای یکبار تأسیس داروخانه در کل کشور قابل استفاده است. اما برای استفاده از امتیاز مذکور در ابطال و تأسیس همزمان در همان محل بدون مانع است.

مدارک تحصیلی برای تاسیس داروخانه

برای اینکه افراد اقدام به دریافت مجوز تأسیس داروخانه کنند در ابتدا باید حداقل شرایط را داشته باشند که یکی از این حداقل ها مدرک تحصیلی است فرقی نمی کند که مجوز داروخانه برای ایثارگران ارائه می شود یا برای افراد عادی در هر صورت باید از یک سطح حداقلی تحصیلات برخوردار باشند.
در سال ‌های گذشته به افراد با داشتن مدرک دیپلم به بالا با تحصیلات مرتبط در رشته داروسازی و شیمی دارویی براحتی مجوز برای تاسیس داروخانه به شرط داشتن سایر شرایط دیگر اعطا می شد.
اما در سال‌ های اخیر بر طبق قوانین و آیین نامه های جدید تنها به افراد فارغ التحصیل در رشته داروسازی و شیمی دارویی در مقاطع بالا اجازه اقدام برای دریافت مجوز داروخانه داده می شود. این شرایط موجب شده تا افرادی که واقعا از لحاظ تخصص و علم در مراتب بالایی هستند برای تأسیس داروخانه مجاز شناخته شود.
در ادامه به بررسی امتیاز مدارک تحصیلی متقاضیان دریافت مجوز داروخانه برای ایثارگران یا افراد عادی می پردازیم:

  • مدرک دیپلم ۵۰۰ امتیاز
  • مدرک دانشگاهی برای رشته های غیر علوم پزشکی ۶۰۰ امتیاز
  • مدرک کاردانی و کارشناسی در رشته های علوم پزشکی ۸۰۰ امتیاز
  • مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر در رشته های علوم پزشکی ۱۰۰۰ امتیاز
  • مدرک کارشناسی داروسازی ۱۶۰۰ امتیاز
  • مدرک کارشناسی ارشد داروسازی ۱۷۵۰ امتیاز
  • مدرک دکترای عمومی داروسازی ۲۰۰۰ امتیاز
  • مدرک دکترای تخصصی داروسازی با پایه داروسازی ۲۲۰۰ امتیاز

بر طبق آیین نامه های اخیر هر چقدر که سطح مدرک تحصیلی بالاتر باشد یکی از ملاک های مهم برای امتیاز دهی به شمار می ‌رود و تأثیر بیشتری در طی کردن مراحل بعدی دارد.

مشاوره اخذ مجوز داروخانه
مشاوره اخذ مجوز داروخانه

 

کسب امتیاز لازم ایثارگران برای مجوز داروخانه با فام یاب

از آنجایی که تأسیس داروخانه به شکل مستقیم با جان و مال مردم در ارتباط است، قوانین و سخت ‌گیری ‌های زیادی در مراحل مختلف آن وجود دارد، تا با عبور از این فیلترهای سخت، افراد کاربلد و متخصص موفق به دریافت مجوز داروخانه شود.
مجموعه فام یاب یکی از مراکز تخصصی در زمینه دریافت مجوز داروخانه مراکز درمانی و بیمارستانی و موارد دیگر است که بهترین شرایط را برای کسب امتیازات لازم در مراحل مختلف فراهم می کند. چرا که کارشناسان این مجموعه به تمام قوانین و مقررات آشنایی کامل دارند و از همه این قوانین به بهترین شکل استفاده می کنند.
مجوز داروخانه برای ایثارگران تحت شرایط خاصی صورت می گیرد که برای آشنایی با این قوانین و مقررات بهتر است با کارشناسان متخصص مجموعه فام یاب در ارتباط باشید، تا با اشراف کامل بر تمام بخش‌ های این قوانین به بهترین شکل این مسیر را طی کنید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *