هزینه تاسیس داروخانه

هزینه تاسیس داروخانه

هزینه تاسیس داروخانه یکی از چالش ‌های بسیار مهمی است که تمام داروسازان قبل از افتتاح داروخانه با آن مواجه می‌ شوند، آگاهی کامل بر هزینه‌های پیش رو برای افتتاح یک داروخانه کمک می ‌کند تا سرمایه مالی را بهتر تامین کرده و در مسیر خود برنامه‌ ریزی ‌های دقیقتری داشته باشید. مجموعه فامیاب جزء مراکز تخصصی در زمینه گرفتن مجوز داروخانه است که می تواند با دادن یک دید کلی به تمامی جزئیات هزینه‌ ها مسیر روشن ‌تری را برای شما به وجود بیاورد، کافیست با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

هزینه تاسیس داروخانه چقدر است؟

بسیاری از افرادی که در حوزه داروسازی تحصیل کرده‌اند، پس از پایان تحصیلات خود ترجیح می‌دهند تا فعالیت رسمی در زمینه داروخانه داری داشته باشند. برای این افراد اولین سوالی که به وجود می‌آید هزینه تاسیس داروخانه چقدر است؟
برای تاسیس داروخانه در ابتدای مسیر باید اقدام به کسب مجوز از نهادهای مشخص شده مانند سازمان غذا و دارو و دانشگاه‌های پزشکی و موارد مختلف دیگر نمود تا شرایط شروع فعالیت به وجود بیاید. برای دریافت مجوز تأسیس داروخانه باید هزینه‌ های مختلفی پرداخت شود که هر کدام از این هزینه‌ها کاملاً مشخص شده می‌باشند.
در این بخش به بررسی هزینه ‌های تاسیس داروخانه در مسیر دریافت مجوزها و گواهی ‌های صلاحیت می ‌پردازیم:

  • هزینه اخذ گواهی صلاحیت حرفه‌ ای متقاضی تاسیس داروخانه
  • هزینه موافقت اصولی تاسیس داروخانه
  • هزینه بهره‌برداری داروخانه
  • هزینه گواهی تشخیص صلاحیت حرفه‌ای مسئول فنی داروخانه
  • هزینه پروانه اشتغال مسئول فنی داروخانه
  • هزینه‌ های مربوط به گواهی عدم سوء پیشینه و گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • هزینه‌ های مربوط به محل داروخانه به صورت خرید یا اجاره
  • هزینه ‌های مربوط به گذراندن دوره‌های آموزشی مورد نیاز

در صورتی که در مسیر اخذ مجوز داروخانه هر کدام از این هزینه‌ها پرداخت نشود، به منزله انصراف از ادامه مسیر تلقی می‌ گردد. پس توجه داشته باشید که به موقع تمام این هزینه‌ها باید پرداخت شود.

 

شرایط تأسیس داروخانه
شرایط تأسیس داروخانه

 

بررسی کلی هزینه راه‌اندازی داروخانه

در صورت مطالعه کامل و برنامه‌ریزی دقیق در مسیر تاسیس داروخانه به غیر از در نظر گرفتن هزینه‌های مالی اولیه، برای گرفتن مجوز و مدارک مورد نیاز، باید به برخی از هزینه‌ های مدیریتی برای راه اندازی یک داروخانه استاندارد هم توجه کنید.
به طور کلی هزینه تاسیس داروخانه باید یک برآورد جامع از تک تک عوامل موثر بر هزینه‌ های داروخانه باشد. هزینه راه‌اندازی داروخانه که مربوط به فضای داخلی داروخانه است، یکی از مهم‌ترین بخش‌ های هزینه ‌ها به شمار می ‌رود.

در این بخش به بررسی برخی از هزینه‌ های لازم و ضروری در ابتدای شروع تاسیس داروخانه برای آماده سازی فضای داخلی آن می ‌پردازیم:

هزینه اجاره یا خرید

بخش زیادی از هزینه راه‌ اندازی داروخانه مربوط به هزینه اجاره یا خرید یک محیط برای شروع کار است.

هزینه نورپردازی

نور و روشنایی در محیط داروخانه نقش بسیار مهمی دارد، به همین جهت لازم است که به این قسمت دقت بیشتری کنید و هزینه قابل توجهی را برای آن در نظر بگیرید.

هزینه قفسه ‌بندی داروخانه

هزینه قفسه ‌بندی داروخانه به دو دسته‌ بندی کلی قفسه‌های انبار و قفسه‌های فروشگاه تقسیم می ‌شوند. برای هر بخش می ‌توانید از کیفیت و طراحی خاصی استفاده کنید. در نهایت داشتن یک ظاهر متمایز نسبت به سایر داروخانه ‌های دیگر می ‌تواند در موفقیت بهتر شما کمک کننده باشد.

هزینه‌های مربوط به طراحی لوگو

طراحی لوگو در واقع هویت بصری داروخانه است که سبب جلب اعتماد مشتریان می‌شود. پس باید از یک طرح مناسب استفاده کنید و بر تمام لوازم موجود از قبیل لباس پرسنل، اوراق اداری، کارت ویزیت، سربرگ و موارد دیگر حک شود.

هزینه تهویه داروخانه

داروخانه‌ ها محیط‌ های پر رفت و آمد و شلوغ هستند، پس باید سیستم تهویه مناسب داشته باشند که می توان از سیستم‌های اسپیلت، داکت، چیلر، مینی چیلر یا فن کویل استفاده کرد.

هزینه مربوط به کانتر داروخانه

کانتر یا پیشخوان یک بخش بسیار مهم در داروخانه است که سبب به وجود آمدن فاصله بین قسمت‌های عمومی و اختصاصی می‌شود. پس باید بر روی این قسمت تمرکز بیشتری داشته باشید.

هزینه ‌های مربوط به تهیه دارو و تجهیزات

در ابتدای شروع راه‌اندازی داروخانه نیاز است که یک هزینه مشخص را برای تأمین دارو از شرکت ‌های معتبر در نظر بگیرید. همچنین در محیط داروخانه‌ ها تجهیزات خاصی از جمله ترازو یا موارد دیگر هم وجود دارد که می ‌توانید با تهیه آنها محیط مناسب‌تری برای ارائه خدمات بهتر ایجاد کند.

هزینه تاسیس داروخانه در شهرهای مختلف چگونه است؟

شاید تصور کنید که هزینه تاسیس داروخانه در شهرستان به نسبت شهر تهران مناسب‌تر است. اما در واقعیت باید گفت که تفاوت چندانی بین هزینه در نظرگرفته شده برای تاسیس داروخانه درشهر تهران با شهرهای دیگر وجود ندارد.
زیرا تمام مراحلی که برای دریافت مجوز تاسیس داروخانه در تهران طی می‌شود را افراد برای گرفتن مجوز داروخانه در شهرستان هم طی می ‌کنند. همچنین هزینه ‌های مربوط به تهیه داروها و ابزارهای مورد نیاز در محیط داروخانه هم یکسان است و برای داروخانه در تهران یا شهرستان نیاز است که این موارد تهیه شود.
اما تفاوت عمده در هزینه تاسیس داروخانه در تهران با شهرستان در هزینه اجاره یا خرید ملک برای داروخانه است. در این بخش عمدتاً در تهران قیمت ملک بیشتر است، در نتیجه فرد باید هزینه بالاتری را در نظر بگیرد تا در نهایت بتواند به اهداف خود برسد.

 

تأسیس داروخانه
تأسیس داروخانه

 

داشتن حداقل سرمایه برای تاسیس داروخانه با فامیاب

در صورتی که تقاضای دریافت مجوز تاسیس داروخانه را دارید، باید هزینه‌ هایی را برای این کار در نظر بگیرید. این هزینه‌ها شامل هزینه‌های مربوط به دریافت مجوزها و گواهی‌های تایید و همچنین هزینه‌های مربوط به راه اندازی محیط داروخانه است.
قبل از شروع به فعالیت برای گرفتن مجوزهای مورد نیاز، لازم است که حداقل سرمایه برای تاسیس داروخانه را بدانید، تا بهتر بتوانید مراحل گرفتن مجوز را پشت سر بگذارید. مجموعه فام یاب یکی از مراکز تخصصی در زمینه گرفتن مجوز داروخانه در نقاط مختلف کشور است. می ‌توانید از کارشناسان این مجموعه اطلاعات مورد نیاز برای شروع مسیر را دریافت کنید.
در صورت دریافت مشاوره تخصصی از این مجموعه هزینه تاسیس داروخانه را به طور کامل و دقیق دریافت می‌کنید تا بتوانید با تامین مالی در مراحل مختلف با اطمینان بیشتری حرکت کنید.

پست های مرتبط

2 پاسخ

  1. سلام وقت بخیر هزینه زدن داروخانه و درصد سود داروخانه چقدر میشه؟ چجوری میتونم مشاوره بگیرم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *