امتیاز شهرهای مختلف برای تاسیس داروخانه

امتیاز شهرهای مختلف برای تاسیس داروخانه

امتیاز شهرهای مختلف برای تاسیس داروخانه، تنها یکی از شرایط مهم تأسیس داروخانه است که افراد واجد شرایط باید مورد بررسی قرار بدهند. معمولاً در هنگام محاسبه امتیاز داروخانه بر اساس شهر، جمعیت آن را مد نظر قرار می ‌دهند و برای شهرهای بزرگ با جمعیت بیشتر یا مراکز استان ‌ها امتیازات بالاتری در نظر می‌ گیرند. افرادی که قصد دارند امتیاز لازم برای تأسیس داروخانه را محاسبه کنند، بهتر است اقدام به دریافت مشاوره تأسیس داروخانه از مراکز تخصصی و حرفه‌ای مانند مجموعه فامیاب نمایند.

امتیاز شهرهای مختلف برای تاسیس داروخانه چقدر است؟

معمولاً تمام فارغ التحصیلان رشته داروسازی یا رشته ‌های مرتبط دیگر پس از پایان تحصیلات خود به دنبال تأسیس داروخانه یا اداره یک داروخانه هستند، تا ضمن داشتن درآمد خوب، در حرفه مورد علاقه خود خدمات ارائه دهند.
پس از اینکه مشخص شد یک فرد واجد شرایط اخذ مجوز تأسیس داروخانه است، باید امتیاز لازم برای تأسیس داروخانه را به دست آورند. مجموع عواملی مانند میزان جمعیت هر شهر، مدرک تحصیلی، داشتن سهمیه ایثارگران و جانبازان، بومی بودن شخص و مواردی از این قبیل در هنگام محاسبه امتیاز موثر هستند.
امتیاز شهرهای مختلف برای تاسیس داروخانه بر اساس میزان جمعیت هر شهر مشخص می ‌شود. البته باید در ابتدا تعیین گردد که شهر، منطقه، محله، یا شهرک مدنظر نیاز به داروخانه داشته باشد.
برای درک بیشتر و بهتر امتیاز شهرهای مختلف برای تأسیس داروخانه را در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم:

  • براي شهر تهران 2850 امتیاز
  • براي شهرهاي با جمعیت 1.000.000 نفر و بيشتر 2800 امتیاز
  • براي شهرهاي با جمعيت 500 هزار الي يک ميليون نفر 2700 امتیاز
  • براي شهرهاي با جمعيت 300 الي 500 هزار نفر 2600 امتیاز
  • براي شهرهاي با جمعيت 100 الي 300 هزار نفر 2400 امتیاز
  • براي شهرهاي با جمعيت 50 الي 100 هزار نفر 2200 امتیاز
  • براي شهرهاي با جمعيت کمتر از 50 هزار نفر 2000 امتیاز

 

امتیاز تأسیس داروخانه
امتیاز تأسیس داروخانه

 

در این میان بهتر است با تبصره ‌ها و ماده ‌های مختلفی که برای هر شهر وجود دارد نیز آشنایی داشته باشید.
تبصره ۱: داروخانه ‌های هر شهر یا روستا با توجه به کلیه داروخانه‌ های دایر و فعال براساس شاخص جمعیتی محاسبه می ‌شوند و در این محاسبات، داروخانه‌های داخلی بیمارستان انجام نمی‌ شود.
تبصره ۲: در صورت نیاز به تاسیس داروخانه در شهر یا هر روستا بنابر تشخیص دانشگاه مربوطه و نبود متقاضی واجد حد نصاب امتیاز، دانشگاه از طریق روزنامه ‌های کثیرالانتشار محلی و کشوری یک آگهی یک ماهه می دهد تا از بین متقاضیان، افراد دارای بیشترین امتیاز برای اخذ مجوز به کمیسیون امور داروخانه‌ ها معرفی شوند. حداقل امتیازی که فرد در این مرحله باید به دست بیاورد ۱۷۵۰ امتیاز است. پس از ۵ سال امکان جابجایی داروخانه با داشتن حد نصاب امتیاز همان شهر به یک منطقه دیگر هم وجود دارد.

 

نحوه محاسبه امتیاز داروخانه

افرادی که قصد تاسیس داروخانه را دارند باید واجد شرایط متعددی باشند که یکی از مهم‌ترین آنها مدرک تحصیلی است. مدرک تحصیلی و بسیاری از شرایط دیگر می ‌توانند بر روی امتیاز افراد جهت دریافت مجوز تاسیس داروخانه تاثیر بگذارند.
معمولا محاسبه امتیاز داروخانه بر اساس برخی از مسائل مهم صورت می ‌گیرد که در ادامه به طور مختصر به ذکر آنها می ‌پردازیم:

  • امتیاز شهرها که بر اساس جمعیت هر شهر محاسبه می ‌گردد.
  • امتیاز مدرک تحصیلی متقاضیان برای دریافت مجوز داروخانه که هر چقدر مدرک مرتبط‌ تر و بالاتر باشد، امتیاز بیشتری هم دارد.
  • امتیاز بومی بودن متقاضیان در تاسیس داروخانه با توجه به بومی بودن در استان یا در شهرستان امتیاز متفاوتی دارد.
  • امتیاز ایثارگران و خانواده شهدا برای تاسیس داروخانه بر حسب میزان درصد جانبازی یا ارتباط با شهید مشخص می ‌شود.

وام برای تأسیس داروخانه

تمام افرادی که قصد راه‌اندازی و تاسیس داروخانه را دارند، قبل از شروع هر کاری نیاز به محاسبه امتیاز داروخانه پیدا می ‌کنند، تا مطمئن شوند که می ‌توانند با طی کردن روال اداره طولانی این پروسه، در نهایت یک داروخانه داشته باشند. بررسی امتیاز شهرهای مختلف برای تاسیس داروخانه است که می‌تواند بر روی نحوه عملکرد آنها تأثیر بگذارد.
مسئله مهم‌تر پس از مشخص شدن امتیازات، هزینه‌های مالی این پروسه است که برای بسیاری از افراد تأمین هزینه اولیه برای راه‌اندازی داروخانه سخت می‌باشد و گاهاً امکان‌پذیر نیست. گرفتن وام برای تاسیس داروخانه یکی از راه حل‌های مفید برای این افراد می‌ باشد.
با کمی تحقیق و بررسی متوجه می ‌شوید بانک‌ های زیادی برای تحقق پیدا کردن این هدف که به سلامت مردم ارتباط دارد، وام‌های خوبی با درصد پایین در نظر گرفته ‌اند، تا رفاه بیشتری برای مردم ایجاد شود.
دکترهای داروساز، پزشکان عمومی، متخصصان و حتی دندانپزشکان می ‌توانند با افتتاح سپرده‌ های بلند مدت در بانک‌ های تجارت، ملی، ملت، آینده و سایر بانک‌ های دیگر از تسهیلات طرح آنی و ویژه آنها استفاده کنند. بنابراین افراد متقاضی برای راه‌اندازی داروخانه هم می ‌توانند با ارائه مدارک خود به بانک ‌ها اقدام به دریافت وام نمایند.
اما اگر در طی کردن پروسه دریافت وام و مراحل اداری برای جمع آوری امتیاز، با مشکلی روبرو شدید می ‌توانید از افراد متخصص و حرفه‌ای و مراکز معتبر مانند فامیاب مشاوره ‌های تخصصی دریافت کنید، یا اینکه بخش زیادی از کار را به آنها بسپارید.

 

امتیاز تأسیس داروخانه
امتیاز تأسیس داروخانه

 

مشاوره تاسیس داروخانه از مجموعه فامیاب

معمولاً در پیچ و خم تاسیس داروخانه قوانین و تبصره‌های مختلفی وجود دارد که در صورت آشنایی با هر کدام از آنها مسیر آسان‌تری را طی می ‌کنید. برای اینکه با این قوانین و تبصره‌ها به طور دقیق آشنا شوید، دریافت مشاوره تاسیس داروخانه از مراکز معتبر بسیار کمک کننده است.
مجموعه فامیاب یکی از مراکز حرفه‌ ای و تخصصی در زمینه دریافت مجوز داروخانه در شهرهای مختلف کشور است. این مجموعه با ارائه مشاوره‌ های کامل و دقیق به افراد با داشتن مدرک داروسازی کمک می ‌کنند تا متناسب با شرایط خود اقدام به دریافت مجوز برای تاسیس داروخانه نمایند.
امتیاز شهرهای مختلف برای تاسیس داروخانه جزء موارد بسیار مهمی است که باید قبل از اقدام به دریافت مجوز برای تاسیس از آن اطلاع داشته باشید. کافیست برای دریافت هرگونه مشاوره تخصصی و رفع ابهامات گوناگون به صورت آنلاین یا از طریق شماره ‌های تماس با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *