مشکلات تاسیس داروخانه

مشکلات تاسیس داروخانه

مشکلات تأسیس داروخانه به خصوص در سال‌های اخیر به شکل غیر عادی افزایش پیدا کرده است. اگر این مشکلات ریشه یابی شوند، امکان شناسایی معلول‌ها و برطرف کردن علت‌ها را به دست خواهید آورد. فعالیت در نظام دارویی کشور مسئله بسیار مهمی است که با جان مردم سر و کار دارد، به همین جهت توصیه می‌ کنیم تا از افراد متخصص و کارشناس در مورد مشکلات قانونی داروخانه داری در ایران، اطلاعات لازم را کسب کنید. مجموعه فامیاب یکی از مراکز حرفه‌ای در زمینه تأسیس داروخانه است که می ‌توانید هزینه تأسیس داروخانه و راه حل تمام مشکلات موجود برای راه‌اندازی آن را از طریق مشاوره ‌های تخصصی با کارشناسان این مجموعه دریافت کنید.

 

مشکل تأسیس داروخانه
مشکل تأسیس داروخانه

هزینه تاسیس داروخانه چقدر است؟

یکی از آرزوهای اصلی تمام افرادی که از رشته‌های داروسازی و سایر رشته‌های مربوط به آن فارغ التحصیل می‌شوند، تأسیس داروخانه است. اما در مسیر دریافت مجوز برای تأسیس داروخانه، چالش‌های بسیار زیادی برای داروسازان به وجود می‌آید که یکی از مهم‌ترین آنها هزینه تأسیس داروخانه است.
با توجه به اینکه مشکلات تأسیس داروخانه بسیار زیاد است اما برخی از افراد به دلیل علاقه بالا به این شغل و فعالیت کردن در زمینه تحصیلات خود همچنان به دنبال دریافت مجوز داروخانه هستند. برای ارائه اطلاعات بیشتر به افرادی که قصد دارند در این حوزه فعالیت کنند، به بررسی برخی از عوامل موثر بر هزینه تأسیس داروخانه می ‌پردازیم:

هزینه ‌های مربوط به دریافت مجوز

طی کردن روال اداری برای دریافت مجوز داروخانه بسیار طولانی است و هزینه‌های زیادی به دنبال دارد، گاهی اوقات نیاز به گرفتن وکیل است که سبب افزایش هزینه‌ ها می ‌گردد.

هزینه اجاره یا خرید یک فضا پس از دریافت مجوز داروخانه باید به دنبال پیدا کردن یک محل مناسب جهت خرید یا اجاره باشید که هزینه ‌های هر کدام متفاوت است.

هزینه آماده سازی داروخانه

با پیدا کردن یک محل مناسب هزینه‌ های زیادی برای آماده‌سازی فضای داخلی داروخانه باید صرف شود که این هزینه ‌ها شامل نورپردازی‌ها، قفسه‌بندی داروخانه، ایجاد یک کانتر مناسب، ایجاد یک کفپوش مناسب و کاربردی و سایر موارد دیگر است.

تأمین سیستم تهویه هوا

در محیط داروخانه به دلیل انبار کردن داروها و رفت و آمد زیاد مراجعین باید از سیستم تهویه هوا استفاده شود. بسته به انتخاب نوع سیستم تهویه مانند اسپیلت، چیلر، مینی چیلر، فن کویل و سایر سیستم‌های دیگر هزینه‌ ها مشخص می‌ شود.

هزینه مربوط به داروها

در ابتدای شروع کار نیاز است داروهای مختلف از بهترین برندها تهیه شود، تا نیاز مشتریان و بیماران به طور کامل برطرف گردد.

هزینه‌های مربوط به پرسنل

افرادی که قرار است در داخل داروخانه کار کنند، نیاز به دستمزد دارند که در ابتدای راه ممکن است برای بسیاری از افراد هزینه‌ ها سنگین باشد.

هزینه‌ های مربوط به طراحی لوگو

هزینه ‌هایی که برای طراحی لوگوی داروخانه صرف می‌ شود کمک می‌کند تا در میان سایر رقبا مشتریان ارتباط بیشتری با برند شما بگیرند. البته بهتر است که لوگو در تمام قسمت‌ های داروخانه از جمله سربرگ، کارت ویزیت، اوراق اداری و حتی لباس پرسنل درج شود.

مشکلات تاسیس داروخانه چیست؟

زمانی که قصد تأسیس داروخانه را دارید باید به بسیاری از مسائل حقوقی، مسائل مالی و مسائل قانونی آگاهی داشته باشید، تا بدون مشکل بتوانید تمام مراحل دریافت مجوز داروخانه و تأسیس آن را طی کنید. در طی این مسیر می‌ توانید از مراکز حرفه‌ ای و مجرب مانند مجموعه فامیاب کمک بگیرید.
در ادامه به بررسی مشکلات تأسیس داروخانه به طور کامل می‌پردازیم:

نبود تناسب بین دانشجویان و بازار کار داروخانه‌ها

زمانی که قصد تأسیس داروخانه را پیدا می‌کنید، در می‌یابید که هیچ تناسبی بین دانشجویان و بازار کار آنها وجود ندارد. در واقع در حال حاضر این بازار کاملاً اشباع بوده و پیدا کردن موقعیت شغلی خوب، کاری بسیار سخت است و این اولین مشکل تأسیس داروخانه است.

مشخص نبودن تعرفه خدمات دارویی

یکی از مشکلاتی که پس از تآسیس داروخانه با آن مواجه می‌ شوید، مشخص نبودن تعرفه خدمات دارویی است. زیرا نیاز است که سرمایه سنگینی به صورت راکد در داروخانه قرار بگیرد و این سرمایه زمان بازگشت مشخصی ندارد. یکی از مشکلات عمده در این مرحله پرداخت مالیات‌های سنگین است. زیرا حق فنی مسئول داروخانه به نسبت سایر موارد دیگر افزایش پیدا نمی‌ کند.

حاشیه سود بسیار کم داروخانه‌ها

حاشیه سود دارو در سال‌های اخیر بسیار کم شده و این مسئله فشار زیادی به داروخانه‌دارها وارد می‌کند. زیرا داروخانه‌های دولتی به عنوان رقبای بسیار سرسخت داروخانه‌های خصوصی هستند که بیشتر از ۵۰ درصد گردش مالی داروخانه ‌ها را به خود اختصاص داده ‌اند.

وجود تحریم‌ها

معمولاً تحریم کنندگان مدعی‌اند که برای دارو تحریم در نظر نمی ‌گیرند؛ اما در واقع با هر بار تحریم‌های ظالمانه به طور اتوماتیک تأمین دارو و مواد اولیه برای آن با مشکلات زیادی مواجه می ‌شود. این مسئله می‌تواند مشکلات زیادی در تأسیس داروخانه و حفظ مشتریان آن به وجود بیاورد.

مهمترین مشکلات قانونی داروخانه داری در ایران

با بررسی مشکلات تأسیس داروخانه در می یابیم که افراد فعال در این حوزه با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند، تا بتوانند در این بازارهای آشفته، فعالیت خود را حفظ کنند.
تا چند سال گذشته یکی از مهمترین مشکلات قانونی داروخانه داری در ایران بلوکه شدن سرمایه آنها توسط شرکت‌های بیمه بود. زیرا این شرکت‌ها بسیار بدعهد بوده و موجب می ‌شدند تا اختلالات زیادی در نظام دارویی به وجود بیاید.
اما مطابق آیین نامه جدید تأسیس داروخانه‌ها شرایط تأسیس تغییرات زیادی پیدا کرده و صدمات جبران ناپذیری به برخی از داروخانه‌ها وارد کرده است. ادعای افرادی که این آیین نامه را اعلام کرده‌اند، دسترسی آسان‌تر مردم به داروها می باشد. اما در حقیقت این آیین نامه هیچ مزیت مثبتی برای مردم هم ندارد، زیرا در آیین نامه قبلی هر فرد باید در مناطق محروم اقدام به تأسیس داروخانه می ‌کرد و پس از چند سال می‌توانست داروخانه خود را به مناطق دیگر انتقال بدهد.
اما در حال حاضر شرایط تأسیس داروخانه تسهیل شده و تعداد زیادی از داروخانه‌ها در فاصله‌های نزدیک با یکدیگر تأسیس می ‌شوند. این مهم‌ترین مشکلات قانونی داروخانه داری در ایران است که سبب کاهش درآمد داروخانه‌ ها می‌شود؛ تا جایی که بسیاری از داروخانه‌ها در آستانه ورشکستگی قرار گرفته ‌اند. زیرا این افزایش تأسیس داروخانه ‌ها بدون در نظر گرفتن حریم شغلی انجام می ‌شود.

 

مشاوره قوانین تأسیس داروخانه
مشاوره قوانین تأسیس داروخانه

 

تحلیل بهتر قوانین تاسیس داروخانه با فامیاب

از آنجایی که به طور مداوم آیین نامه‌ها و قوانین تأسیس داروخانه تغییر پیدا می‌کند، برای اینکه کمتر دچار مشکلات تأسیس داروخانه شوید، نیاز است که از شرکت‌ های مجرب با وکلای حرفه ‌ای کمک بگیرید.
مجموعه فام یاب یکی از شرکت‌های تخصصی و حرفه ‌ای در زمینه دریافت مجوز داروخانه است که به فارغ التحصیلان جوان رشته‌های داروسازی کمک می‌کند، تا به آینده امیدوارتر باشند. زیرا وکلای حاضر در این مجموعه به تمام قوانین و آیین نامه‌های آن اشراف کامل دارند.
در صورتی که با وجود مشکلات قانونی داروخانه داری در ایران تمایل دارید که به دنبال تأسیس داروخانه بروید، می توانید با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید. زیرا با ارائه راه حل ‌های میانبر سرعت دریافت مجوز و تأسیس داروخانه را برای شما افزایش می ‌دهند.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *