تاسیس داروخانه در ملک مسکونی

تاسیس داروخانه در ملک مسکونی

تأسیس داروخانه در ملک مسکونی با رعایت برخی از شرایط و مقررات به سادگی امکان پذیر است که از مهمترین شرایط برهم نزدن آرامش ساکنین ساختمان و گرفتن رضایت کتبی از مالکین آپارتمان های دیگر مجموعه مسکونی می باشد که در روند دریافت مجوز تأسیس داروخانه از وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی تأثیر مستقیم دارد. در صورتی که نیاز به تأسیس داروخانه در ملک های مسکونی یا هر فضای دیگری دارید، بهتر است از نیروهای متخصص و حرفه ‌ای فام یاب مشاوره دریافت کنید، تا با تصمیمات بهتر اقدام به راه اندازی داروخانه نمایید.

شرایط تاسیس داروخانه در ملک مسکونی

برخی از مشاغل مانند دایر کردن داروخانه، دفتر مهندسی، مطب، دفتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق دفتر روزنامه و مجله بدون هیچ مشکلی نمی توانند در یک ملک مسکونی هم راه اندازی شوند. به شرطی که پس از تعطیل شدن هر کدام از این مشاغل ملک امکان کاربری مسکونی را به شکل مجدد داشته باشد. در واقع تمام مشاغلی که بر بخش‌ های داخلی سازه تأثیر نمی گذارند می توانند در محیط های مسکونی فعالیت کند و نیازی به تغییر پایان کار اداری و تجاری نیست.
پس تا اینجا دریافتیم که تأسیس داروخانه در ملک مسکونی بلامانع است؛ اما دایر کردن داروخانه ها در این اماکن با توجه به ماده واحده قانون محل مطب پزشکان در سال ۱۳۶۶ مجلس شورای اسلامی باید فعالیت این ملک هیچ گونه مشکلی برای ساکنان مستقر در ساختمان های مسکونی به وجود نیاورد.
افرادی که قصد تأسیس داروخانه در ملک مسکونی دارند بهتر است تمام مجوزهای لازم برای تاسیس داروخانه را به شکل صحیح دریافت کنند. چرا که از لحاظ موقعیت ملک به هیچ عنوان دچار مشکل نمی شوند و در صورت رعایت برخی از آیین نامه ها به راحتی می توانند با افتتاح و بهره برداری از داروخانه فعالیت خود را رسما آغاز نمایند.

شرایط تأسیس داروخانه در ملک مسکونی
شرایط تأسیس داروخانه در ملک مسکونی

آیین نامه های مهم در دایر کردن داروخانه در ملک مسکونی

اگر پس از دریافت تمام مجوزهای قانونی برای افتتاح و راه اندازی داروخانه قصد دارید که یک ملک مسکونی را در نظر بگیرید، بهتر است با برخی از آیین نامه هایی که در خصوص تأسیس داروخانه در ملک مسکونی وجود دارد، آشنایی کامل داشته باشید، تا بدون ایجاد هیچ گونه مشکل برای سایر ساکنین فعالیت خود را انجام بدهید.
در ادامه به بررسی مهمترین آیین ‌نامه‌ های لازم برای دایر کردن داروخانه در ملک مسکونی می پردازیم:

  • فعالیت داروخانه به هیچ عنوان نباید از لحاظ ترافیکی مزاحمتی برای ساکنین به وجود بیاورند.
  • طبقات یا محلی را در نظر بگیرید که دسترسی مناسبی داشته و هیچگونه مزاحمتی برای همسایه ها ایجاد نمی کند.
  • به هیچ عنوان تغییری در تقسیمات داخلی واحد مسکونی ایجاد نشود، به نحوی که پس از تعطیلی و جابجایی داروخانه محل مجدد قابل استفاده مسکونی باشد.
  • باید از سایر مالکین آپارتمان های ساکن در مجتمع مسکونی یک رضایت کتبی دریافت کنید.
  • متقاضی تأسیس داروخانه در ملک مسکونی باید مجوز رسمی از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در دست داشته باشد و تعهد بدهد که از محل مزبور فقط برای شغل داروسازی و فروش دارو استفاده می ‌کند و به هیچ عنوان برای تجارت های دیگر از این محل استفاده نمی شود.
  • تمام محل های داروخانه یا مطب پزشکان که بر طبق قانون سال ۶۶ دایر شده‌اند، به هیچ عنوان نمی توانند به سایر مشاغل غیر پزشکی تغییر کاربری بدهند.
  • در گواهی های صادره قید می ‌شود که دایر کردن داروخانه در محل مورد نظر به هیچ عنوان سابقه کسبی برای محل ایجاد نمی کند.
  • افرادی که قصد تأسیس داروخانه در ملک مسکونی را دارند، ابتدا باید مجوز شهرداری را کسب کرده و سپس اقدام به تاسیس نمایند.

مراحل ونحوه دریافت مجوز داروخانه

برای دریافت مجوز داروخانه نیاز است که افراد متقاضی مراحل مختلفی را طی کنند که در صورت عدم انجام هر کدام از مراحل امکان دریافت مجوز و بررسی درخواست شما وجود ندارد و فرقی نمی کند که قصد تأسیس داروخانه در ملک مسکونی را دارید، یا قرار است در ملک های تجاری داروخانه برپا شود. در هر صورت رعایت برخی از مراحل و دریافت مجوزهای لازم ضرورت دارد.
پس از اینکه تمام شرایط دریافت مجوز داروخانه را مهیا کردید، با بارگذاری این مدارک در درگاه ملی مجوزهای کشور بر طبق مراحل از قبل مشخص شده با پر کردن تمام اطلاعات مورد نیاز درخواست شما ثبت می گردد. در صورت تأیید همه مراحل و کارهای انجام شده می توانید منتظر تأیید مجوز داروخانه باشید.
از مهمترین مدارکی که نیاز هست برای تأسیس داروخانه در ملک مسکونی یا هر فضای دیگری داشته باشید، شامل موارد ذیل است:

  • گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • گرفتن گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان
  • ارائه تمامی مدارک و اسناد هویتی مانند کارت ملی، شناسنامه، عکس و موارد دیگر
  • ارائه کارت پایان خدمت ویژه برای آقایان
  • ارائه تصویر مدرک تحصیلی
  • ارائه سند مالکیت یا اجاره نامه رسمی محل داروخانه به نام موسس یا موسسین
مراحل دریافت مجوز داروخانه
مراحل دریافت مجوز داروخانه

گرفتن مجوز تاسیس داروخانه با فام یاب

برای گرفتن مجوز تأسیس داروخانه و سایر مجوزهای مربوطه از ارگان های ذیصلاح دریافت مشاوره های حرفه ای و تخصصی از افراد کاربلد کمک می ‌کند، تا به تفکیک مراحل را انجام داده و با صرف هزینه بهتر به نتیجه نهایی برسید.
برای تأسیس داروخانه در ملک مسکونی نیاز است، برخی از قوانین و مقررات مربوط به شهرداری یا محیط را به خوبی مد نظر قرار بدهید. برای اینکه در طی کار هیچ مشکلی برای شما ایجاد نشود، بهتر است از کارشناسان متخصص و حرفه ای فام یاب مشاوره دریافت کنید. چرا که تمام کارشناسان حاضر در این مجموعه به تمام زیر و بم کارهای اداری و آیین نامه های مربوطه در زمینه خرید و فروش مجوز مراکز درمانی و تأسیس داروخانه و مواردی از این قبیل آشنایی کامل دارند.
مسئله بسیار مهم برای افرادی که قصد تأسیس داروخانه دارند، هزینه ‌های مربوط به پروانه اشتغال مسئول فنی داروخانه و سایر هزینه های دیگر است که اگر بدون داشتن تجربه و اطلاعات کامل اقدام کنند. ممکن است با پرداخت هزینه های بالا به نتیجه مطلوب هم نرسند، این مجموعه با در نظر گرفتن شرایط با کمترین میزان هزینه نسبت به سایر شرکت های دیگر سعی در انجام حرفه ای تر این کارها دارد.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *