سرمایه گذاری در داروخانه

سرمایه گذاری در داروخانه

آیا سرمایه گذاری در داروخانه نیاز به شرایط و قرارداد خاصی دارد؟ برای آن دسته از داروسازانی که تمایل دارند از امتیاز ویژه‌ای برای تاسیس یک داروخانه بهره‌مند شوند و در عین حال تمایلی ندارند تا مدت‌ زیادی را صرف یافتن سرمایه‌گذار کنند ممکن است سوالات زیادی در این مسیر ایجاد شود. در این مقاله از فامیاب قصد داریم در رابطه با سرمایه‌گذاری و چالش‌های آن صحبت کنیم.
سرمایه گذاری در داروخانه و آنچه پیش روی شماست.
سرمایه گذاری در داروخانه را به جرئت می‌توان یکی از فعالیت‌های بسیار سودآور دانست اما سرمایه اولیه که برای این کار نیاز دارید بسیار زیاد است. طبیعتا بسیاری از افرادی که از رشته داروسازی فارغ‌التحصیل می‌شوند در ابتدای امر سرمایه لازم برای آغاز این فعالیت را ندارند. همین امر سبب می‌شود تا یک فرصت عالی و سودآور برای سرمایه‌گذاران فراهم گردد. جذب سرمایه و مشاوره حقوقی به منظور سرمایه‌گذاری، یکی از چندین خدماتی است که امروزه توسط بسیاری از موسسات حقوقی ارائه می‌گردد. بنابراین شما به راحتی می‌توانید با مراجعه به یکی از این موسسات، مشاوره‌های لازم را دریافت نمایید.

 

هزینه تأسیس داروخانه
هزینه تأسیس داروخانه

چگونه می‌توان در داروخانه سرمایه‌گذاری کرد؟

بسیاری از افرادی که از رشته داروسازی فارغ‌التحصیل می‌شوند، در ابتدای امر هیچگونه سرمایه‌ای به منظور تاسیس داروخانه و یا دریافت مجوز ندارند. همین امر سبب شده تا بسیاری از داروسازان کشور، مدت زمان زیادی را در انتظار دریافت مجوز سپری کنند. در این میان، بسیاری از داروسازانی که فاقد سرمایه لازم هستند، تمایل دارند تا یک سرمایه‌گذار برای تاسیس داروخانه پیدا کنند. چنین فرصتی می‌تواند برای سرمایه‌گذاران نیز یک امتیاز بزرگ به شمار رود چرا که تاسیس داروخانه، امروزه به یکی از مشاغل بسیار پر سود در کشور تبدیل شده است.
یکی از سوالات رایج سرمایه‌گذارانی که قصد سرمایه‌گذاری در داروخانه را دارند آن است که آیا برای این کار نیاز به تنظیم قرارداد وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت بله، نظیر هر مشارکت دیگری، شما نیاز دارید تا به منظور سرمایه‌گذاری در یک داروخانه، قرارداد مشارکت تنظیم کنید. مشارکت در یک داروخانه ترکیبی از 2 فاکتور مهم یعنی سرمایه نقدی سرمایه‌گذار و سرمایه غیر نقدی شخصی است که صاحب مجوز تاسیس داروخانه است. به همین دلیل است که این نوع مشارکت، به نام مشارکت مدنی شناخته می‎‌شود.
به منظور آنکه بتوانید یک قرارداد مشارکت مدنی تنظیم کنید قطعا نیاز به دانش حقوقی بالایی خواهید داشت چرا که در چنین قراردادهایی، جزئیات بسیار مهم و دقیقی وجود دارد. از این رو توصیه می‌کنیم به منظور تنظیم یک قرارداد مشارکت مدنی بی‌نقص و کامل، مشاوره‌ها و راهنمایی‌های لازم را از کارشناسان ما در فامیاب دریافت کنید.

هزینه تأسیس داروخانه چقدر است؟

تامین هزینه لازم به منظور تاسیس یک داروخانه را باید یکی از بزرگترین چالش‌هایی دانست که بر سر راه داروسازان قرار دارد. از این رو چنانچه شما به عنوان یک داروساز قصد افتتاح یک داروخانه را دارید بهتر است پیش از شروع، از هزینه‌های لازم اطلاع داشته باشید تا بر این اساس، بتوانید سرمایه لازم را تامین نمایید.
به منظور آنکه بتوانید یک داروخانه تاسیس کنید در ابتدا باید یک محل مناسب را اجاره یا خریداری کنید. سپس مجوزهای لازم را به منظور تاسیس داروخانه دریافت کرده و سپس اقدام به استخدام پرسنل مورد نیاز نمایید. پس از این مرحله، باید دکوراسیون داروخانه را طراحی و اجرا کنید. در مرحله بعدی نیاز است رایانه‌هایی که برای نسخه‌ها و دستگاه کارت‌خوان نیاز است را تهیه کنید. هزینه بعدی به سفارش دارو و انبار اختصاص دارد. در قدم‌های بعدی نیاز است تا هزینه‌ای را به تبلیغات یا آموزش پرسنل اختصاص دهید. از جمله هزینه‌های دیگری که برای تاسیس داروخانه نیاز خواهید داشت می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • نورپردازی در بخش‌های مختلف شامل سقف، قفسه داروها، کانتر و…
  • قفسه‌بندی داروخانه و انبار نگهداری داروها
  • طراحی لوگو، چاپ سربرگ و کارت ویزیت، تهیه لباس فرم پرسنل و…
  • طراحی و اجرای کانتر
  • اجرای کفپوش
  • اجرای سیستم تهویه

تمامی مواردی که در این بخش عنوان شد، نیاز به الویت‌بندی و برنامه‌ریزی دقیق دارد تا بتوان سرمایه مورد نیاز را تأمین نمود.

 

محاسبه سود داروخانه
محاسبه سود داروخانه

 

نحوه محاسبه سود داروخانه چگونه است؟

در داروخانه‌ها سه دسته کالای اصلی به فروش می‌رسد که شامل داروها، محصولات آرایشی و بهداشتی و مکمل‌ها هستند. یکی از مواردی که همواره مورد درخواست داروسازان بوده و هست آن است که درصد سود فروش داروخانه‌ها به یک عدد منطقی برسد. در سال‌های اخیر شاهد آن بودیم که بخشنامه‌های زیادی به منظور تعیین نمودن سود این سه دسته کالا صادر شده است اما همچنان ابهامات زیادی در این بخشنامه‌ها وجود دارد. به همین دلیل است که در برخی موارد، داروخانه‌ها متحمل ضرر و زیان می‌شوند. این امر می‌تواند در طی سال، تاثیر بسیار زیادی روی سود حاصل از فروش این کالاها برای داروخانه داشته باشد. بر اساس آمار و ارقام موجود، میزان سود یک داروخانه به طور متوسط شامل 20 درصد از فروش کالاهای داخلی و بین 5 تا 12 درصد از فروش کالاهای وارداتی است. از آنجایی که در سال‌های اخیر، داروخانه‌های کشور، بخش زیادی از درآمد خود را به داروهای دولتی اختصاص داده‌اند بنابراین درآمد نسبتا زیادی نیز از فروش این محصولات کسب کرده‌اند. انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، انواع کرم‌ها، تجهیزات درمانی و مکمل‌ها، محصولاتی هستند که در بسیاری از داروخانه‌های کشور یافت می‌شوند. با این حال، از آنجایی که فروش این محصولات در فروشگاه‌های بزرگ نیز بسیار رایج است، بنابراین داروخانه‌ها می‌توانند با ارائه خدماتی نظیر مشاوره رایگان، توجه مشتریان زیادی را به خود جلب کرده و سود حاصل از فروش محصولات خود را به شکل چشمگیری افزایش دهند.

کلام آخر

در این مقاله از فامیاب در مورد سرمایه گذاری در داروخانه صحبت کردیم. این سرمایه‌گذاری در کشور، امروزه به یکی از سودآورترین مشاغل و شیوه‌‌های سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران تبدیل شده است. از این رو در صورتی که شما نیز قصد سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه عالی را دارید این فعالیت را به شما پیشنهاد می‌کنیم. از آنجایی که تنظیم قرارداد مشارکت در تاسیس یک داروخانه، همانند بسیاری از قراردادهای سرمایه‌گذاری، از جزئیات بسیار زیادی برخوردار است توصیه می‌کنیم به منظور دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی فامیاب تماس حاصل نمایید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *